Edwin

Specifying the amount of the current layer

Hi,

when I look at a machined component in the preview I get in the lower left corner of the display of the number of lines and the number of layers displayed.
But it would be very good also the exact height of the component to view it. For me, such a function would just particularly useful when I was a member in several processes divide Wants and so the amount indicated get where I stop printing, or would like to start.

Greetings Edwin
TenKOhms

Re: Specifying the amount of the current layer

If you use the cross-section tool, it may help you get the height value you want
Edwin

Hi TenKOhms,

mit dem Cross sektion-tool kann ich das Bauteil in definierten Maßen schneiden, aber es hilft nur zur Hälfte. Um ein Bauteil richtig schneiden zu können muß ich es zuerst slicen und genau betrachten um den richtigen Schnitt genau da anzusetzen wo er sein muß. Genau dabei sehe ich zwar in welchem Layer ich mich befinde, aber nicht in genau welcher Höhe.

Grüße Edwin
habloIngles

Vielleicht können Sie versuchen, berechnen Sie sie zwei Zahlen. Wenn Sie wissen, dass Ihr Schichthöhe ist .2mm und Sie den Code in Schicht 103 anzeigen, können Sie die Höhe übernehmen für das Modell (.2mm * 103) 20,6 mm

Return to “Feature Requests”